Jaha, vad ska jag ha för rubrik nu, då?

IMG_6303

Ibland borde man ösa båten. Tycker jag väl. Men alla gör precis som de vill och det är väl bra det också.

P1110759

Ibland ser tuppen lite ämlig ut. Tycker jag väl också. Särskilt när KolBjörn byter sin stoltaste prydnad.

P1110760

Min klickertränade höna har också ruggat rejält och är äntligen fjädertäckt helt och hållet igen. Det nakna såg inte så kul ut.

P1110767

Tissel ruggar inte men gnuggar desto mer – mer kli, mer… mer!

P1110770

Den stackars KolBjörn försöker behålla sin värdighet genom att gala oupphörligen. En galande tupp är inte så vacker, för då åker blinkhinnan över ögat fram. Men sånt begriper han inte, min tupp.

En stor glädje idag var att flytthjälpsgrannen, som förlorade sin schäfer Caesar för ett par månader sedan, idag presenterade King. En fyraårig jättefin schäferkille som visserligen bara är på prov men nog såg jag att King är där för att stanna!

Övrigt: en halv svampväska med trattisar och en hel del röda trumpeter är en precis lagom laddning för tork-fian. Då vet jag!

Nu är bara vardagsrumsfönstren, badrumsfönstret, de stora fönstren i förrummet och de två däruppe kvar att putsa. Huvva, det blev ju många, ju!

10 kommentarer på “Jaha, vad ska jag ha för rubrik nu, då?

  1. Ämlig har jag aldrig hört tidigare, så jag vet inte vad det betyder. Du är då energisk. Putsa fönster är ingen favoritsyssla hos mig. Ha en fin vecka.

  2. Visst är det knepigt att sätta rubriker! Jag brukar ju försöka göra en årskrönika när året är slut och då sitter jag och förbannar mig själv eftersom rubrikerna ofta inte alls berättar om innehållet i inlägget.

    På Stenstugu hade jag hur många dubbelkopplade fönster som helst, så jag måste säga att det känns riktigt bra nu att bara ha tre stycken och dessutom med treglasfönster som alltså bara putsas på in- och utsida..
    Lycka till med putsandet!
    Kram, Ingrid

    • Den här gången kändes det lättare att tvätta allt utifrån i stället för att behöva vrida sig som en mask och då kan man blaska mer också. Treglasfönster vore bra ur energisynpunkt men nu byttes alla fönster när jag flyttade hit, så det är inte aktuellt på ett tag.

  3. Vi funderar lite, lite på att faktiskt byta fönster. Och blir det så så får jag en insida och en utsida att putsa, på varje fönster. Icke några delade besvärligheter. Det känns lockande, verkligen. Men vi får se hur det blir.

    Tuppen ser en aning skral ut därbak, men fjädrarna växer väl till sej igen, får man hoppas!

    • Ju mindre att putsa desto bättre! Men det är en stor utgift även om man på sikt nog sparar en del uppvärmningskostnader.

      Skral var ordet! Men jovisst, de kommer igen.

  4. Ja, stackars KolBjörn, sitt vackraste jag är han väl inte just nu.
    Du får visa en ny bild när han har lite större orsak att stoltsera. 😀
    Fönsterputs – isch!!!
    Kattkli – mys, mys, mys… 🙂

    • De ska ju bytas, de där fjädrarna också – en känslig period för en sådan självmedveten figur!

      Det blir fina fönster när det är klart, själva putsandet är verkligen isch!

Lämna en kommentar