Vårdagjämning, minsann

P1240934

Men usch, dessa bakslag med snöglopp hela tiden… fast vad gör väl det när haren Sniff finns att jaga!

P1240937

Tagit-ifatt!

P1240940

Fina rhodesian ridgebacken Ruben…

P1240948

Puss, puss Kalle. Sådär i förbifarten, bara!

P1240953

Lille Morris, fjortonveckorsvalpen, tycker bara att ALLT är kuligast kul. P1240958

Lilla Daisy tänker löpa och oooooooh, vilken tjusig herre!

Nu blev det inga tänkbara pudelridgebacks men nog är det vår alltid. Stararna har kommit, tjoho, tussilago har noterats och hundarna har gått bananas. Härligt. Och… just idag är det VÅRDAGJÄMNING!!!!

8 comments on “Vårdagjämning, minsann

  1. Haha, vilken fart på haren😀 Jag tycker dom där rhodesian ridgeback är väldigt snygga men säga det namnet ör ju totalt omöjligt 😅

    • Jo, en del hundar tror först att Sniff är en hare. Sen skäms de!
      Försökte uttala rasen på ”skånska” men det var lite svårt att få plats med ärrrrren!

  2. Glopp vet jag allt om, det har minsann gloppat här i flera dagar nu, o jag försöker intala mig att ju mer glopp det kommer ner ju mindre finns det kvar och ju mer tinar isbarken upp som jag behöver bli av med. Trots att jag bara har en km till byns affär så lever vi i olika världar, hos mig är det snö och is, o när man kommer ner på byn så är det asfalt täckt av hela vinterns sandningar… Vilken söt valp, har jag sett den förr? fjorton veckor och redan kaxig, vad månde bliva?

    • Glopp, glopp, glopp men snaaaaart kan an sätta av i galopp!
      Ja, Morris jack russel har varit med en gång tidigare. De ÄR kaxiga, russlarna! 😀
      Vädermässigt är det stor skillnad på härhemma och tre mil ner, mot Uppsala. Men nu, idag tisdag, har det tinat bort det mesta här också.

Kommentera

