Pastakrig

Le Pen och Macron…  makaronen vann över penne rigaten! Tänka sig! Vet just inte om Makaronen är värd så mycket mer – men äcklig nationalist är han åtminstone inte.

Alltså… alla måste ju fatta att samarbete is the shit. Fast det gör de inte – de äckliga nationalisterna 😦  Sverigesvinäckligademokraterna var ju inte så nöjda över valresultatet.

Världen är så himla läskig just nu. Renderar sömnlöshet, rädsla  och en önskan att få dö -innan.  Närå men varför ska det få vara på detta viset???

P1250799-2

Kalle vid havet – underbart. Allt kunde vara sååååå härligt!

22 comments on “Pastakrig

  1. Du får göra som min lillasyster, uppvuxen under kalla krigets tid på 50-talet. Hon satt tillsammans med familjen i vardagsrummet och radion var på och nyhetssändningarna närmade sig.

    -Nej, nu går jag innan kriget börjar, sa hon och försvann ut ur rummet.

    Och min ännu yngre syster gömde smörgåsar och bullar bakom soffkuddarna, för dem skulle hon ha om det blev krig.

    Undrar hur alla hemskheter som vi får rakt in i våra vardagsrum via tv:n påverkar dagens barn?
    Kram,, Ingrid

    • En smart lillasyster! 🙂 Den ännu yngre också och vem vill inte ha tillplattade smörgåsar!, haha.
      Att leva i krigsområden… nog måste det påverka mer än man någonsin kan förstå -resten av livet. Tv-scener/media av alla slag ger kanske mättnad och är kanhända svårare att ta in som liten. Man kan hoppas, åtminstone…

    • Det var en fin dag och känns nödvändigt att åka ofta. Du har tur med Klampen så nära! Perfekt med vackra vyer när man måste tömma huvudet och spara tassen.

  2. Vilken fin bild på Kalle vid havet! Superduktig fotograf & vacker modell.

    Pastakriget är över och gissa om vi andas ut. Liksom hela Europa. Eller nåja, alla normalbegåvade personer i Europa…där exkluderade vi snabbt SD-anhängarna ;-D Ingen vet väl riktigt vad makaronen står för och vad han överhuvudtaget kommer att kunna uträtta, men han är absolut ett bättre alternativ än den obeskrivligt hemskt förfärliga motståndaren. Tycker vi… (som är tämligen normalbegåvade – oftast iaf)

    • Du har så rätt – detta MÅSTE vara bättre. Sd-arna är INTE normala, nej, det är de inte. Jag har franskt påbrå… och tyskt mm men några sk nationalister får faktiskt inte finnas. Nä.

    • Kalle är väl inte vacker, heller! Bara helt, kolossalt underbar. DET är han!!!

      Utrikespolitik är nära-inpå politik numera, tyvärr. Jag skräms och längtar till min sten.

  3. Skulle gärna göra som strutsen, om det nu stämmer angående huvudet nerborrat i sanden…Men, lyssnar för mycket på P1 och läser för mycket, just nu ”När världen tittade bort” som en väninna skickade till mig. En svensk beger sig till Syrien för att kriga mot IS….Men jag är ytterligheternas mästare, så samtidigt plöjer jag i en bok om en vanlig svensk som blev munk i Frankrike, halleluja! Kanske skulle ägna mig åt att leva mitt eget lilla liv istället, för påverka? Nä det går ju inte…säger pessimisten

    • Jo, fast det tråkiga är ju då att man inte kan se och upplevå någonting då, av det som är underbart, för det finns ju. 🙂 . Trots allt. Klosterliv skulle inte ge mig nåt, vill inte ha folk så tätt inpå! 🙂

  4. Nu blev jag en aning ilsk. Vad är det för fel att vara nationalist? Att älska dom grund läggande värdringarna i ett land, vara stolt över sitt land samt att kunna känna sig trygg i det landet ?

    • Jaha, ”anonym”, du blev ilsk, du. Din ”anonyma” kommentar visar tyvärr just brist på grundläggande värderingar.

  5. Åh nej, Hillevi. Nu blir jag oxå rädd… Vi kan ju göra sällskap vid din sten 😉 Anonyma kommentarer skrämmer!

  6. Alltså, kanske dax att avsluta den här ”diskussionen”, men, herregud, man bara tar sig för pannan… Känner mest för att göra Emblas ”puckogest”

    Kan man inte blockera vissa somliga i kommentarsfältet 😉 Heja Hillevi, bra att du står på dig!

    • Jodå, det kan man. Men dumhetens tryne ska också synas – eftersom det tyvärr finns.

      Emblas ”puckogest” – ja, den käraste schnauzern!

Kommentera

