Galleri

Emblas födelsedag, andra dagen

Vart åker man på Emblas födelsedag dag 2? Jo, nånstans i Uppland. Var har hon inte varit, den kära schnauzern…

Nå hon hade ju sina favoritställen förstås. Emblas damm var ett. Hela dammen heter ju just ”Emblas damm”. På kartorna står det alltså heeeelt fel! 😉

Harsyra… mmmm!

Vitsippor täcker markerna och måsarna skriar. Snart kommer liljekonvaljerna – alltid för tidiga eller för sena. Dumma stinkbomber!

Rom, paddrom, jo den finns också.

Hemma två nya ägg! Hurra! De har visst kommit igång igen…

Torkan är hård, det knastrar vart man än går. Jag kommer att juuuuubla när regnet kommer… och blir smått irriterad på alla som säger ah! och oh! ”Måtte det fortsätta så här” Man kan mörda för mindre.

HIT MED REGN!

14 comments on “Emblas födelsedag, andra dagen

  1. Med risk för att bli mördad. Jag vill ha lite värme. Men visst det får gärna regna varenda natt.
    Många fina Embla-minnen och Embla-ställen, precis som det ska vara.

    • Haha, dödsdömd är du. 😀 Fast jag tror att ni fått mer blöta. Här torkar ALLT bort.
      Kanske bra för Kalles tass men annars buh!

  2. Haha, det där kände jag igen! Men det måste vara längesedan?
    Inget regn här heller, dom bara lovar och lovar……

    • Det är … nej, inte bra men lite lättnad kanske. Tänker lite för mycket på Embla även annars och just de här dagarna blir det mer. Men visst är det vackert vid hennes damm! 🙂

  3. Idag hade Embla delat dag med Ulf! Men det vet du ju 🙂 Väder? KALLT.
    Ju äldre man blir, ju fler änglahundar får man 😦 Men hund är bra!!

  4. Men oj! Fortfarande inget regn? Kommer nog snart… med obegränsad tillgång 😉

    Så var Emblas dagar firade – med bravur! Här fasar vi för kommande vecka, på tisdag har vi saknat Isa under ett helt år… Attans vad svårt det är att förlora sina bästa vänner… Det gör oooont!

    • Ett år! Tiden går vare sig man vill eller inte. Isa var underbar och är det fortfarande även om hon numera bor i minnet. Tinka fick ni av henne – vilken underbar present!

  5. Fina foton 🙂 Så tråkigt med regn. Vill ha värme. Men vår natur behöver regn. Mycket regn för att må bra. Grundvatten nivån är för låg. Ha det gott// Leila

  6. Här regnar det, har så gjort sedan inatt. Välkommet även hos mig. Tack för att jag fick följa med på färden i vitsippsskogen, jag hoppas snart uppleva detsamma. Förstår att det är ledsamt på födelsedagen, jag har gjort tvärtom, förträngt alla ”dagar”. Inte ens särskilt medvetet utan det har bara blivit så. Tecken på senilitet? Ja, glad så länge jag minns mitt eget personnummer. Men minnena glömmer jag inte, bara datumen…

    • Vitsippsmattor är underbara! Tycker bättre om vitt på våren som inte är snö.
      Du har rätt och gör riktigt men jag har svårt att släppa min Embla. Hon var en mycket speciell hund och ger våren extra glans, alltid.

Kommentera

