Värme. Nä – svinhett!!!

P1250954

Så. Kalles tredje laserbehandling. Herriot himself gjorde den. Före öppningstid som på fredagar för sen fortsätter de i närliggande ort. Tierp.  Orten där kråkorna flyger upp och ner… för vacker är den inte. Baktsvaret hade kommit så nu har vi fått ny ”medusin” att hämta – i Tierp

P1250958

Idag äkta bilder!

P1250957

Deras egna hundar var lite nyfikna.

P1250959

Jo, de är värda ALLT.

I högsommarvädret for vi till just Tierp och gick en promenad innan apoteket behagade öppna. Fast när vi äntrade drogarian så fanns inte receptet där trots att jag hörde när det faxades in. Dumma apotek. Vi gångade oss runt där i den kråk-upp-neriga orten utan kamera och så hittade vi – häpp deras fredagsklinik… !

Åh! hade jag haft med kameran! Samma koncept, fast den vindliga trappan nu gick nedåt. Väldigt trevligt väntrum med trevliga, pratsamma djurägare, hembakad kaka här också(!)  mysigt, helt enkelt.

Herriot ringde in receptet denna  gång och nu fattade de. Nu är vi igång med de nya tabletterna. Hoppas att de ger resultat.

Visst blev det lite krångelilurit MEN jag är så glad över att jag fick möjlighet att besöka klinik 2. Och att den var så hemtam och precis sig lik!

 

 

14 comments on “Värme. Nä – svinhett!!!

    • Det var bra och jag fick undersöka metropolen Tierp! Brukar normalt bara passera på väg till Ängskär eller Billudden.

  1. Skönt att det löste sig med Kalles medicin, så du slapp göra en extra tur till Tierp.
    Dags att klaga nu då. Har försökt rensa lite ute, men puh så varmt. Eftersvettningarna när man kommer in är inte att leka med.
    (Har du läst travestin på Fader vår i min blogg? Jag tänkte osökt på dig när jag hörde den. Staffan och du lika ”ordvrängiga”)

    • Efter 26 grader slutade jag att titta på termometern… Jag har svårt för värme, alltid haft.

      Jo, den läste jag :D! Den var bra! Jag, däremot, vrängde nog mer på orden förr! 🙂

  2. Varmt och SKÖNT, Hillevi. Skönt!! Jag har dragit av mej halva byxbenen idag och förvandlat mina brallor till shorts. Så härligt. Ända tills Tosca slafsade upp ur en dyig bäck och prickade mej rätt bra *ha ha ha* Men vad gör det?! Ingenting.

    Hoppas, hoppas att lilla tassen blir bra nu!! Och så trevligt att du fick anledning att besöka klinik nr 2. Jag säger det igen, du är lyckligt lottad att du har dr Herriot Himself.

    • Varmt och OSKÖNT, Cornelia! Halvvarmt (på sommaren) och likaså halvkallt (på vintern) det är grejer det! 😀

      Slafsprinsessan ville bara dela den eminenta dyupplevelsen med dig…

      Det var verkligen en upplevelse att se den andra kliniken – samma koncept och stämning.

  3. Så fick vi då en liten guidad visning från Tierp – det du, det var en ny upplevelse. Tack!

    Hoppas nu att tassen läker så Kalle kan komma iväg till sin Håga-hage igen. Värmen ger sig säkert snart – brukar ju inte va’ så långvarig i gamla Svedala…

    • Nä, det fick du ju inte! Kameran var ju med men låg kvar i bilen. Det är apoteket som finns där och tur i oturen när receptet inte hittades var att de just på fredagar har den kliniken öppen. Laserbehandlingen gjordes tidigare samma morgon i Örbyhus.

      Inatt föll det tre droppar regn så just nu är det behagliga 10° men det ska visst bli olidligt igen senare idag! 😀

Kommentera

