Rumpnissen

P1260619

En kallerumpa på fisketur… Musklerna finns men måste växa på sig igen. Tassen ser bra ut i allafall.

P1260609

Ett byte! Väldigt snart flisad till oigenkännlighet.

P1260594

Så vacker… bara en simpel gul näckros … men eftersom jag inte har energi nog att dämpa det gula så får man titta på spegelbilden – vilken färg!

P1260589

Vi är vid Det Röda Vattnet. Emblas damm.

P1260623

Kalle med nästa bärgade fynd.

P1260588

Emblas damm är ett paradis i det lilla, särskilt denna nya plats.

P1260587

Och hemma blommar det! 😉 Första omgången gräslök måste klippas ned, annars blir stjälkarna hårda och sega. Men… det kanske jag gör nästa år! 😀

P1260625

Sånt är det här nu. Blåsigt, se molnen, lite blött (tro att jag hann ta in tvätten – nääää) men inte så förpurkat varmt, nästan godkänt! 😜

PS. Ankan var förstås med men jag respekterade hennes poseringovilja…  😀

 

 

16 comments on “Rumpnissen

  1. Dom är fina, blommorna till gräslöken.
    Härlig stil på den där långbente. Nu väntar jag bara att få se honom bland gamla polare i Håga hagen.

    • Det får dröja eller bli då och då. Det är sommar och inte så välbesökt ”dumma dom” och en ensam Kalle där är något att gråta över!

  2. Härliga bilder på giraffen! Poseringsoviljan finns även här… men kan luras med långt avstånd och mycket zoom… ibland! De gamla rävarna är listiga! Här har det minsann kommit lokala regnskurar… inte av denna världen minsann!

  3. Men så kul med Krå Ka-ungar! Du får ducka om de vinglar för nära! Nyponrosor och näckrosor, lite för tidigt för det här, så tack för förhandskänslan. Däremot tror jag att jag aldrig sett maken till växtglädje på ängarna, hundkäxen närmar sig himlen med en farlig fart” Minst lika höga som långa Paula…
    Jag provade steka gräslöksknoppar, smakade bra, men försvann lite i den övriga pytten, tror de skulle vara bättre till sin rätt med färre andra ingredienser. Önskar dig o menageriet en riktigt skön o solig midsommar

    • De har hunnit bli så stora, dock. Men är ju säkrast för dem att de stannar skyddat tills de kan fly undan.
      Ja, enorma är hundkäxen – så till midsommar räcker ett par sådana som stång, dekorerad och klar!
      Ja, som all lök mildras löksmaken och även färgen men råa knoppar går bra om man inte tar för många. Godast tycker jag de är i kalla röror eller ihop med gräddfil och potatis som nyps 😛
      Trevlig midsommar själv (vart tog juni vägen?!)

  4. Haha, vidbränd havregrynsgröt, vilken underbar liknelse. Och jag håller med, är totalt ointresserad av fotboll, hejade vilt i tio minuter, sen smög jag obemärkt iväg hemåt..slutresultatet fick jag läsa på fb….

  5. Fin turkrumpa! Och så mycket annat fint, gräslöksblommor, näckros och molnformationer…Härligt med VARM och skön sommar eller hur? 😉

    • Hmpff! Visserligen kan vi inte mäta oss med Provence, så ni kan torka bort bäst ni vill 🙂 Men
      IDAG ( må 3 juli) pjåskar Oscar, så jag törs inte ha på datorn. Å andra sidan går det inte att klippa gräs, HURRA!

Kommentera

