Sömnig söndag

P1260898

Ingen större fart idag…

P1260899

… fast det just ingen idé att klämma sig ner här igen efter morgonrasten.

P1260902

Ett par timmars promenenad bort-i-vägen, blev det lite senare där kameran visade sig vara utan batteri (typiskt) men som var trevlig ändå utan ökenhetta. Vi träffade Albert st bernhard som även Ankan kommer väl överens med. Hussen går fortfarande gipsad och ska så hela sommaren – härligt… och äldste sonen (sådär 25) och mamman var behjälpliga med att köra ut mat. Även de blev förtjusta i Kalle som alla ju blir. Hundarna röjde lite innan vi gick vidare. Somliga giraffer hade då hunnit trampa runt i odlingsbäddar (”gör inget, det gör Abbe också jämt!”) och Abbe hann slemma ner alla totalt – som alltid.

Borta vid fåren hade som vanligt ett (lamm) smitit ut och kunde sen inte hitta tillbaka. För stor och tung att lyfta över stängslet men Gårdskar’n var ute på storfältet och körde ensilage. Med två väldigt ivriga hundar kunde jag bara mota in den på gårdstunet fast den allra helst hade velat promenera vidare med oss. Satte dit en hink vatten och så fick den vackert hållas där.

P1260903

Annars är det söndag och det är lika med vilodag, men pliktskyldigast drog jag upp ett par kardborrebestånd för att ovälkomna ”gloare” skulle tro att här jobbas det minsann och satte dessutom ut en räfsa lite strategiskt som tydde på att min energi är outtömlig.

 

14 comments on “Sömnig söndag

  1. Ja, di ser då trötta ut, de små djurerna. Utom då möjligen gamla Ankan som grimaserar lite till fotografen. Sovmorgon!?

    • Alla var sååååå trötta, så vi gick upp inte förrän klockan sju.
      Ankan är och har alltid varit en grimaserare! 😉

  2. Ligga o dra sig till klockan sju??? Vad är det för fasoner??? Här sovs det till minst tio över åtta de flesta dagar, då ringer klockskrället, fast imorse hann jag faktiskt före, ibland blir man nödd och tvungen…
    Har glömt namnet på din fina röding, precis exakt likadant ligger nu min Torsten fast i min nya fåtölj!

    • Ligger jag längre är dagen förstörd, då släpper inte tröttheten…
      Kaspar var namnet och snart är dina nya fåtöljer också håriga! 😉

  3. Exakt sådär är det här också. Jag har ställt fram skottkärran (för x antal veckor sedan) och där står den med lite lagom mycket ogräs i. Det ser ungefär (inte alls) ut som om jag rensar ogräs i grusgången. Ha ha ha: Nej, egentligen roar jag mej med helt andra saker.

    Snällt av dej att rädda lammet, för stunden iallafall!

    • Nä, det är inte roligt att vara trädgårdsmästare… men nu får jag införa nyordning: en, två timmars slaveri på fm -sen ledig resten av dagen. Det dåliga samvetet är ett tungt ok att bära också! Började så igår och det kändes verkligen bättre. Har rensat bort minst en kvadratmeter av mållan på bilden! 😀

  4. Söndagarna är väl till för att vara lat på, eller?
    Det syns ju klart och tydligt vad djuren har för uppfattning om saken.
    Här håller naten helt på att ta över vissa partier i rabatterna, dom är otroligt envetna både på att hålla sig fast i jorden när man ska dra upp dom och att föröka sig.

    • Ja… fast sju dagar i veckan är kanske lite mycket! 😀
      Nate har jag mest bara i uteboxen och där får den vara om jag inte repar av till hönsen. Det går ofta dit och repar själva, dessutom. Vilken tur!

  5. Hundarna och katten verkar förstå att man ska lata sig om man vill så gör som dom :). Och vem har bestämt vad som är ogräs och vad som inte är det 🙂 Ha det gott

    • I längden mår man nog inte så bra av det ändå. Blir alltid så nöjd när jag fått något gjort. Fast någon av mina katter skulle jag vilja att vara ändå, just nu!

  6. Hej! Tack för kommentaren hos mig. Dina hundbilder är helt fantastiska! och även katten. Underbara! Det gör mig alltid lika varm i hjärtat att läsa om och följa räddade hundar, (ja även katter, och andra djur såklart) Ha en fin kväll!

Kommentera

