Ny ras i Håga!

Så tacksam! Det har inte känts så vidare värst, det senaste men när Kalle i morse lekte Houdini och tog sig ur selen på morgon ”vilan”  kändes det som förr. Han rymmer ju inte  och har fått sina långturer som vanligt men just nu när det dundrar timmerbilar förbi här stup i kvarten, så bestämde jag att (när hjärtat lugnat ner sig) att idag får det baske mig bli älskade Håga.

P1260961

Där träffade vi en ny ras! Italiensk vinthund! 😍

P1260955

Den hade sällskap av en engelsk, rätt stor staffe.

P1260953

En tollarevalp! 💕

P1260951

Rasmus var namnet.

P1260950P1260947

Dessutom var st bernharden Tyson där…

P1260944

… och den här engstaffen … som hette nåt! Pancy, tror jag.

P1260942

Tyson blev så glad han också och de flög fram.

P1260941P1260940P1260939

LYCKLIGA hundar!

18 comments on “Ny ras i Håga!

  1. Underbart för alla inblandade!

    Men den där italienska vinthunden såg ju stor och rejäl ut?? Tycker de brukar vara så otroligt klena, päckliga och frusna!

    Och förlåt… men bilden på Pancy? bakifrån (där man inte ser huvudet på honom) fick mej att tänka på Troja. Är jag alldeles ute och cyklar? Kanske är det bara färgen… men de korta benen och kroppsformen..?? Äsch, jag vet inte. Tänkte på henne iallafall.

    • Underbart var ordet. Nja… bilder kan luras rejält, Pancy var både klen, päcklig och frusen, haha, dock liiiite större än standard. Svarta staffen var också rätt stor, trots att den var engelsk.
      Det hade gjort Trojas dag, att hon liknanade Pancy, men det var mest färgen. Troja hade kortare ben och var mycket längre i kroppen. Jag borde ha haft mer arrangerade bilder – men det hade jag inte! 😉

      Ähhh, nu virrade jag allt till det! Pancy var den röda staffetiken. Vad vinthunden hette har jag glömt men tillsammans med tollaren var alla röda i alla fall! T om Kalle fast i blek nyans, dårå!

  2. Så fantastiskt skönt för Kalle – och dig – att få och kunna besöka Hågahagen igen.
    Livet återgår.
    Många kompisar blev tydligen överlyckliga, de också. Härliga lycka-bilder! 🙂

  3. Sådana bilder är trevligt att se! Glada, lekfulla hundar. Klart Kalle långben blev glad. Tycker synd om hundar, dom aldrig får vara lösa. Det är inte lätt att busa i koppel. Skönt det finns människor som tänker på hunden 🙂

    • En vinthund i koppel jämt och alltid är ingen lycklig hund! Kalle behövde vila pga tassen men oj så extra roligt det är att röja sen. Då allra mest med kompisar! Hågahagen är en hit.

  4. Hej, såg igår en artikel om Sveriges o förmodligen Europas första och enda hundlekland! Det var inte så märkvärdigt, utan en man i södra delen av landet som först gjorde iordning ett lekland till sina egna hundar och sedan välkomnade även gästande hundar. Nu kom det långväga gäster också sedan stället blivit känt…Vinthundar gillar jag, har träffat trevliga salukin , men om jag förstår det rätt törs man inte släppa dem lös då de jagar med synen. Alltså, jag menar, de sticker om de får korn på något byte…

    • Lekland, jo… Men ett lekland är också en enkel storhage med andra hundar. Hågahagen är perfekt. Flockdjuret hunden får samspela med alla sorts raser och hantera konflikter och samspela. Älskar denna hage! Kalle är en lurcher och har vinthunden i sig men även collie. Perfekt! Lydig Kalle!

Kommentera

