Vi firar å vi firar

För inte attans i himmelstalund kommer jag exakt ihåg när Kalle blev en skogslurk! Visst kan jag reda ut det med alla papper men… nu, precis ungefär för ett år sen…

Kalle tyckte då att det var lämpligt att fira i många dagar, så det har vi gjort. Hit och dit har det farits, t ex hit till Östhammar, som också är en havsnära ort.

P1260963

Man får leta lite mer än i Öregrund men…

P1260968

… fina ställen finns här också.

P1260969

Utom Källörsskolan (fd Societetshuset) – den blir aldrig klarrestauerad.

P1260975-1

Massor med kanadagäss som lämnade gottis till Kalle…

P1260977

… och en sån där spännande kustbevakare.

P1260987-1

Rosor…

P1260989-1

…liksom stockiga såna.P1260990

Som sagt man måste leta, men även här kan man hitta mycket charm.

P1260994

Idag tänkte jag att vi skulle charma oss till Söderfors men si, vem vi hittade: King! Han blev mycket glad. En röd schäfer, är han och kommer inte särskilt väl överens med andra hanar, berättade husse. Men med Kalle! Jo, såklart.

P1260997

Mötet fick mig att styra söderut istället – mot Håga. Vad möter vi där!? Jo, en annan lurcher som vi träffat en gång förut – hur himla lyckat var då inte det!

Med detta vill jag bara meddela att för ett år sedan fick Ankan och katterna en kompis och jag en fantastisk vän. Det kunde inte ha blivit bättre! Kalle är en otrolig hund som gör mig stolt nästan varje dag. ALLA älskar honom. Till och med jag! 😀

10 comments on “Vi firar å vi firar

  1. Till och med du 😂
    Han verkar alldeles väldigt speciell, Kalle.
    Fast jag har nog aldrig mött någon hund en längre stund utan att fästa mig!

    • Ja, till och med jag! 😉 Nä, det var aldrig tal om något annat, så fint som han togs emot av övriga stollar härhemma. Skulle egentligen haft honom på prov över natten men det fanns inte att han skulle lämnas åter.

  2. Jag förstår så väl din känsla. Klart att man själv älskar sin hund. Men när alla andra gör det också, då blir man så oerhört, sanslöst stolt och glad.

    Ni hittar era fina ställen. Grattis till det första året tillsammans!

    • En kick är det. Ankan har också väckt en hel del uppmärksamhet (”åh, sån fin golden”) haha, men nu är hon ändå 11 år. 😍 De yngre tar plats. Tack!

  3. Jag hade väl aldrig anat att du var så förtjust i Kalle Långben, ”ler”. Oftast blir det helrätt av någon märklig anledning när man väljer/blir med djur. Sen finns det ändå dem som liksom kletar sig fast extra mycket, som din Embla o min Larissa. Min Blinka är också så otroligt samstämd med mig, hon läser av mig hela tiden vad jag vill och vad jag förväntar mig av henne. Grattis o grattis hälsar vi från pörtet

    • Såklart ni hittar ert eget paradis! Egna höns är underbart, fast det tycker räven också. Kommer i konflikt där, för jag gillar att ha räven tätt inpå också….

Kommentera

