Bilderna är botta, matte!

Ja, precis som vanligt, numera. Men så här ser det ju ut mest varje dag, fast på olika ställen.

Idag har dock stora ting skett: jag har bestämt att jag varje dag ska ägna ett par timmar åt hemma, inte bara smita. Idag har hönsen fått helrent, det var en bra sak som behövdes, även om det inte var så länge sen att det dammade. På så sätt ska jag reparera mig, göra något viktigt hemmagöra på förmiddagarna – sen är jag ledig. Nån dag ska jag röja gräs också!😜

Torkan och värmen är så eländig, bara… blir nedslagen av att se den. Eldningsförbud och vattningsförbud, fy och usch! De få skurar som kommit har betytt nada och jag måste spara varje droppe härhemma.

Röjt gräs har jag alltså inte än, kanske i morgon fm fast först står dammsugning inne på agendan och man ska ju inte förta sig!

Lite varje dag, det är nog lösningen i alla fall! 😇

Sen bad Kalle på sina bara knän om att få åka till Håga. Där träffade vi Krå och Ka men inga ungar. De två senaste gångerna har jag bara sett den ena nu ingen. Det är bara att hoppas att åtminstone någon lever och tar för sig av livet. 😘 Hagen var hundtom tyvärr, till Kalles stora besvikelse.

