Ananke av Cambo

Idag fick Ankan träffa Embla – min enda tröst i det mörka helvete som nu råder. Herriots ultraljud visade den omfattande pyometra (varig livmoderinflammation) som jag just börjat att misstänka. En operation vid hennes ålder hade varit fruktansvärt egoistiskt och hon fick sluta som hon levt. Alltid glad och lycklig. Alltid.

13 comments on “Ananke av Cambo

  1. Men Hillevi… Alltid stark och har alltid djurernas bästa för ögonen.

    Men, vi lider med dig, detta helvete som du nu går genom unnar vi inte någon, en jobbig tid har du framför dig, det gör så ont, så ont. Obeskrivligt ont. Tur att du har Kalle och kan tänka att Embla nu fått sällskap.

    Det saknas liksom ord… Tårarna får ersätta… Ta hand om dig & Kalle!

  2. Neej! Fy fan så sorgligt! Du är en tuff tjej, som tänker lite längre än många andra skulle gjort. Detta är det överlägset sorgligaste och svåraste med hundägandet.
    Ankan har mer än en gång fått mig att tänka på Jolly, speciellt senaste året när Jolly varit borta. Deras otroligt varma och vackra ögon.
    Nu får du en jättekram av mig (vare sig du vill eller inte), för jag tänker såå på dig nu.

  3. Åh Hillevi, alla vi som en gång – eller flera – varit där vet. Så svårt, så fruktansvärt svårt du har det nu. Glada, finaste vackraste Ankan.
    Klart du gjorde rätt, gav henne den vackraste och största kärleksgåva någon kan ge.

    Inte har jag – eller någon annan än möjligen Kalle – någon tröst att ge, men du ska veta att jag tänker på dig.

  4. Hoppade in och jobbade ett dygn igår till idag. Kommer hem. Möts av detta. Hillevi. Det finns inga som helst ord nu.

    Men var rädd om dej själv också.
    Varmaste tankar.

  5. Det finns bara en sak som du kan göra nu. Skaffa en ny liten åttaveckors Anka, som du och Kalle uppfostrar tillsammans! Kalle behöver en fyrbent promenadkompis!
    Kram!

  6. Berättade för P när hon kom hem från skolan idag. Hon brukar ju titta på bilderna av KalleAnka som hon kallar dom.
    -Tror du Hillevi saknar henne lika mycket som jag saknar Tinka?
    -Hm, garanterat mer just nu!

  7. Nej nej nej, inte det också! Ankan är lycklig i sin himmel, men du!!! Jävla skit att inte vi och djuren kan få lika långa livstider, så himla orättvist. Att du tog rätt beslut behöver ingen tvivla på. Jag följer också utvecklingen här hemma, nya tumörer eller…
    Livet är bra skit ibland, styrka och kärlek till dig o Kalle! Må ni få leva bra länge ihopa

  8. Åhh… jag sörjer med dig Hillevi!! Ankan fick ett underbart liv och ett omtänksamt slut… han hade ju dig till matte. Du gav henne allt hon kunde önska! Mina tankar är hos dig och glöm inte att du kan komma hit när helst du vill… hur ledsen och stukad du än är! Jag är så glad över att du har Kalle som kan vara din stöttepelare. Jag finns ett telefonnummer bort! Varmaste kramen till er båda!

Kommentera

