Det där skäggiga…

P1280753

… slår alltid an en sträng hos mig. Särskilt när Skägget är en schnauzer. Som tur är Ebbot svart eftersom peppar/salt varianter fortfarande är – kanske för alltid – svåra för minnet.

P1280756

Men ”trots” sin svärta är Ebbot en härlig (mellan)schnauzer som nu snart är två år och det märks, säger husse och son – de jag oftast träffar i hagen med Ebbot.

Ebbot sitter inte alltid där han sätts, så att säga och familjen får något längtansfullt i blicken när de talar om en treårig hund – då när även en schnauzer sägs bli vuxen…

Ebbot ska trimmas snart och den detaljen saknar jag inte – stackars min Embla Babianrumpa….

Han har ett långt, fint skägg som måste kortas av rätt ofta – så avundsjuk jag är på det! Embla som var medlem i Lagom Långskäggigas Förening, hade visserligen skägg hon också men långt… nä.

Idag är det åter en solig dag och ännu hänger nattfrosten kvar. Egentligen borde det städas men se det har inte Kalle blivit fullärd i än… och bestämt tror jag att jag själv börjar att bli förkyld. Absolut är det så!

16 comments on “Det där skäggiga…

  1. Jag hoppas att din ”förkylning” bara är ett svepskäl för att slippa städa.
    Tänk att vissa hundar kan ”bita sig fast” så. Tur att den där tvååringen hade fel/rätt färg.
    Så mycket sol har vi inte sett idag, även om den tittade fram lite, men några sköna timmar i spårskogen blev det i alla fall.

    • Ja, det verkar så, för idag har jag inte ens nyst… men då kommer jag å andra sidan inte undan städningen. I morgon. Eller till jul……….

      Embla har verkligen bitit sig fast. En alldeles sjusärdeles hund var hon. Fast Ankan också. Helt annorlunda men ändå.

      Här var sol mest hela dagen.

  2. Vi schnauzerfrälsta förstår så väl… Skägg ska det va! Ebbot ser jättefin ut – och Kalle-mys ser som alltid fin och vänlig ut. Även då om ett litet skägg skulle va’ klädsamt… Eller kanske inte, Kalle-puh passar nog bäst sådär välansad 😉

  3. Jag har haft en förkylning som gick över.. och tog om… jag tror att det beror på att psyket är lite klent för närvarande och då orkar inte kroppen heller… Dumt. Hoppas att du friskar dej snabbt som ögat!

    Skäggiga hundar… ja, jag har svårt att tänka mej något annat. Förstår mycket väl att du känner extra när du ser en sån.

    • Ja, så är det nog, man måste vara stark ”all over” annars anfaller förkylningarna… fast idag har jag friskat på mig igen. 🙂

Kommentera

