Den som söker, han finner…

… men vilken ruskig tid det tog!

ruskfront2

Just sånt ruskväder är det idag, så ingen annan bild dög. Att namnge, eller att åtminstone kategorisera bilder är inte min främsta gren så jag har letat i timmar och på köpet behövt titta igenom en  massa ankbilder också. Det sista var tungt men kanske nyttigt. Nyttigt eftersom jag ser att Ankans elva år och 7 månader ändå gav en hel del  upplevelser för henne, även om det nu känns så helt otillräckligt.

Ute är det minst sagt vädervidrigt eller ”vidrigvädrigt” som Hästridarstället brukar kalla det. Piskande stormvindar och smått, smått regn som regnar från alla håll samtidigt. Blöt räcker inte att man blir utan helt genomdränkt inifrån och ut – i den ordningen,  så känns det.

För första gången under Kalles tid här är det inte tal  om någon promenad, utan det blir snabba rastturer i Narnia. Punkt. Något får han stå ut med, den långbente giraffen och han finner sig rätt gärna och kryper snabbt ner i sängen igen. I min säng, inte sin egen – för den vill han verkligen inte blöta ner. 😳

p1140414

Den älskade Ankan som ruskade sig överallt, helst när hon just badade, bjöd inte på så många sådana bilder, för då var det ”rädda vad som räddas kan” som gällde. Dvs kameran och matte…

Letandet gav många känslor – för många av sorg och saknad  – men även glädje. Vilken rar hund hon var, min käraste ankuschsling.

14 comments on “Den som söker, han finner…

  1. Ja där hittade du verkligen ”ruskiga” bilder. Helt underbara båda två.
    Jag som dagligen kollar tillbaka året/årens-innan-dag på bloggen ser ju Skorpan och Jolly stup i ett. Saknad visst, men mest med kärlek nu.

    • Ibland tänker jag att jag ska sortera bilderna men som med mycket annat blir det inte av.

      Minnena finns där för alltid och många är underbara och lättar saknaden så småningom.

  2. Visst blir det en massa minnen under alla åren!
    Tror inte alls Kalle misstycker om att få ligga inne och kura, inte ens valpskrället tycker det är kul att vara ute i sånt väder

  3. Åhhh… den underbara bilden!! Den kan ha varit en av de första bilderna jag såg när jag loggade in på Schnauzerstugan för Ca 12-13 år sen… sen var jag fast!!

Kommentera

