När alternativen känns få

P1280813-1

… då åker vi till Trojas sjö. Här finns sjöbodar i lagom hundkojestorlek…

P1280817

… och maffiga poseringstallar (till vääääldigt poseringsovillig giraff).

P1280818

Spöklika björkar…

P1280820

… och tomma vedhyen. Fast vem vill elda när sommaren fortfarande vill glänsa? Jag vill inte ens bada, ju… i alla fall inte idag.

P1280823

Gården näras ståtliga kosserior  poserar gärna.

P1280825

Och vägen hem ståtar med svampskog de luxe.  Här vet jag att det finns mycket att samla och nåde, NÅDE den som stjäl MIN svamp!

P1280826-1

De fina vantarna... åh, de är för härliga och jag törs inte använda dem, bara titta på… DET törs jag!

17 comments on “När alternativen känns få

  1. Äh. Åh. vet att jag fick en kommentar av Åse, schnauzeråse. Men den liksom bara försvann, sen… och det ber jag om ursäkt för. Men fin var den!

  2. Bada? Denna sommar tror jag att jag har doppat mej två gånger i Mellansjön. Värdelöst. Nu har jag absolut ingen lust att bada.

    Jag vet ju att du är varm om händerna, men du kanske kan polera instrumentpanelen med dem? Eller låta Kalle leka med dem, hundar brukar gilla dem… att bara titta på… det verkar lite dumt! *S*

    • Nej, badandet blev det inget med i år, tyvärr, trots att jag tycker om ”kallchocker”. Finns kanske tid än…

      Vore de inte så fina, vantarna, bara! Jodå, även jag fryser om fingrarna men blir samtidigt så klumpig. En avvägning, där. Kalle får INTE leka med dem!

  3. Fint poserat av både giraff och tallar, även om inte alla objekt verkar lika villiga och entusiastiska.
    Snygga vantar, jag har också skaffat mig ett par skinnfodrade, behövs till mina Raynods-fingrar.
    Jag fick gå till min gamla dator för att kunna kommentera, den nya har glömt mina wordpress-uppgifter och det har jag också, dessvärre. Och med annat konto får jag inte kommentera.
    Maken till mitt aktuella dator- och bloggstrul har jag aldrig varit med om, och jag trodde ändå jag upplevt det mesta i den vägen redan tidigare…

    • De inger respekt, de gamla träden.

      Vantarna, som Cornelia sytt, är så sköna men jag är så rädd om dem att de är svåranvända. Men i vintersnön ska de på. Syns perfekt också när jag tappar dem!

      Det är så trist när det ska teknikstrula med blogg och liknande men ge inte upp!

      • Då förstår jag varför vantarna är så osedvanligt vackra. Det är inte mina, men åtminstone funktionella som jag hoppas.
        Teknikstrulet fortsätter. N”är andan faller på” ger jag säkert upp, men Kasperian tycks funegra igen – det gjorde den inte tidigare utan knepiga omvägar och ”fel” webbläsare.
        Men den känns lite vemodig, är full av bilder på Grynet och minnen från tidigare. Genom en gemensam vän vet jag att matten nu har ramlat igen och slagit i huvudet. .. Om jag förstår situationen- och sönerna – rätt så är Grynets dagar räknade nu.

    • Mycket mat på den kossan…. 😉

      Kalle har ju den uppfattningen att han är väldigt ståtlig och det kan han inte låta bli att visa… 😅

  4. Åh alltså, den blicken… Din lille Kalle Puh ser ut som en riktig mysfarbror. Vantarna ser ju fina ut och det vore dumt att använda dem till att polera insrumentpanelen med. Det ska väl komma ännu svalare vinterdagar vad det lider – före vårens ankomst – och då kan de va bra att ha. Om vi hade behövt vantar skulle jag oxå vilja ha Cornelias hemsydda – men här nöjer vi oss med hennes mammas hemstickade raggsockor – sköna på kalla stengolv!

    • Han är en mysfarbror, ja, men lite väl självmedveten ibland!

      Raggsockor fungerar mindre bra i Stugan. Embla har kört för många Vasalopp på trägolven och stickor är inget skönt!

  5. Den där skogen ser ut att innehålla trattkantareller i mängd. Plockar du inte?
    Även om det är lite tidigt för vantar, så måste dom där vara jättesköna när det är dags.

    • Visst plockar jag. Fast rensningen är mindre rolig, så jag blir jämt så glad när jag glömt att ta med något att plocka i…MEN DE ÄR MINA! 😂

      • Testa Jägarsoppan nån gång (som finns under recept på min blogg) . Den är riktigt god. Jag har visserligen bara gjort den på rödgul trumpet, men de som gjort den på trattisar säger att den är en höjdare där med.

Kommentera

