Orka bry sig!

P1280859

Visst har jag många  bilder men oj, vad det händer med uppdateringar och så… Dumheter!

Men rätt passande… för mycket nytt på  KallePuh-fronten är det inte.

Två bilar har jag men ingen går så så vidare värst… nästan inte alls. Postlådan säger bara: BAH! Ta inte den här (nyss utskrivna) meducinen eller dö. Ungefär… Bara för att jag skärpt till mig inför nästa besök och bara, bara ätit nyttigt, trots stor anksorg…

Det är kanske dags att dö för allmänvården är verkligen bara sådär…

Dålig. Urdålig. Vidrig. Skämsdålig.

Sådant läge kan det vara när inte haspen är på. Men så är det nu. Mig bryr jag mig inte om, men Kalle och resten med Östen. Djuren ger och gör ansvar och får aldrig komma i kläm. Aldrig.

 

 

16 comments on “Orka bry sig!

  1. Nej du, nu låter det alls icke bra! Tänk på att vi är många här ute i cyberrymden som är med dig – i vått & torrt. Fokusera på Kalle Puh och försök sätta lite press på den urkassa vården, vi tänker på dig – varje dag! Styrke/schnauzerkramar från Provence

    • Tack, Cecilia. Det blir nog bra till slut men attans att man ska behöva bråka så först… det räcker inte energin till så bra för. K(n)alle Puh får all resterande ork!

  2. Vem ska pigga upp dig då? För nu låter det inte roligt.
    Häng på låset till vården, det är det enda som hjälper.
    Idag fick jag reda på att jag smittats med borrelia, trots att jag hela tiden intalat mig motsatsen. Men tro inte att jag fick reda på det, trots att svaret fanns i måndags, Jag fick ringa själv idag och kolla.
    Kram på dig!

    • Ja, allt ska man behöva göra själv! Bra att du nu vet att det var borrelia i alla fall – tär att de spridit sin sjuka ända upp till er…

  3. Vården är verkligen inte vad en borde vara. Hoppas att du får någon hjälp som kan pigga upp dig lite, för du låter som om de absolut behöver det.
    Varm kram, Ingrid

  4. Okej – vården är inte alls vad den borde vara. Det är inte jag heller, ganska långt därifrån i själva verket. Hur långt får jag väl se vad det lider… För jag mår ungefär som du ”låter” i ditt inlägg.
    Hoppas det reder upp sig för dig. Du har Kalle, jag har Kasper. . Tänk om vi inte ens hade dem! Och så katterna förstås.

    • Ja, det är allt tur att vi har de djur vi har, åtminstone, även om viktiga individer fattas. Fast sånt begriper inte ”myndighetspersoner”. Djuren är oviktiga.

  5. Trist att du inte mår bra. Jag vet snart inte, var man ska få bra vård längre. Tydligen har de bytt ut min läkare igen. För vilken gång i ordningen, vet jag inte. Får jag förtroende, för någon, är den borta nästa gång.
    I dag, har jag 9 arbetsdagar kvar. Det ser jag fram emot. Få tid, med Z medan hon fortfarande mår bra. 6 år sen idag, jag hämtade hem, det lilla knytet ❤

    • Jag mår bra men häpnas över allmänvården som tydligen önskar annat… Blir dyrt i längden, kan jag tro. Sen kan de sitta där och grunna… Tjosan vilken bra valfråga…..bähhh.

      Knytet blir nog väldigt glad över att få matte hemma!

  6. Hörrudu. Nu skulle du och jag behöva vara lite närmare varandra, tror jag. Vi skulle kunna luta oss mot varandra som två långa störar och ge varandra lite stöd i tillvaron. Kanske skulle det hjälpa lite på varsitt håll! Men det här sättet att umgås är inte det allra sämsta heller. Skickar dej stöttning av det slag du behöver (välj själv och stryk det som ej önskas, eller vad det nu kan heta).

    Jag ska sno ihop ett litet mail, det ska jag.
    Kram.

  7. Hillevi, var tar du vägen? Blir ju orolig, bilar kan repareras eller bytas, tror inte din tystnad beror på bilbekymmer. Vården – jag har så liten erfarenhet. Men just nu är jag orolig även för min egen del. För sent? Hur som helst skulle det kännas bra med ett livstecken här, från dig och Kalle Puh. Och dina övriga fyrfota eller bevingade medboende.

Kommentera

