Tårarna är kanske för många

P1280870-1

Nej, faktiskt inte för mamma. 89 år, världskrig och en strålande medicinkarriär, om än inte me tookorrekt,  vad kan man mer begära?

Nä… jag är bara ynkligt ledsen för mig själv. Så löjligt så.

Men jag hade ju bara velat få sörja min Anka ifred, inte jagas av VC och transportstyrelse.

Nej, ledsen är jag över av min lakritsdoktor inte längre finns och jag nu är helt utlämnad.  Får konstiga telefonmeddelanden från personer som  inte ens har anständigheten att lämna sitt namn  – fy, för vidriga idioter!!!

Vi gör just inget särskilt,  Kalle och jag, men vi är. Gott nog.

Tack, ni som undrar.

 

 

¨

20 comments on “Tårarna är kanske för många

  1. Jag har sagt det tidigare: Du och Kalle behöver en åttaveckors valp att uppfostra. En sån kissar 20 gånger per dygn och håller er sysselsatta, så att du inte hinner tänka så mycket på annat!

  2. Jag har saknat dig så. Blir orolig när du inte hör av dig. Jag har ju förstått att det inte alls är bra just nu, då syftar jag inte på saknaden efter Ankan. Men det spär väl på.
    Hoppas att ALLT löser sig på bästa sätt för dig.
    Kram

  3. Håller med, oroliga har vi varit. Och så håller vi med ännu ett förslag: VALP!!! Det finns inget annat som kan skingra tankar lika bra, en valp/unghund är ett riktigt lyckopiller! Bästa medicinen – i kombination med ”riktig medicin” förstås. Sorgen finns förstås kvar och behöver bearbetas – men det finns alltid hjärterum för ännu en liten individ.

    Håller tummarna för att VC skärper sig så du får adekvat hjälp – först och främst. Tänker på er!

    • Jo, tanken finns där men Kalle är det bästa stöd och så får det bli ett tag, säger förståndet. Lycka eller ej. Tack, blir .nog bra!

  4. Du är ingen gnällig människa, så att du faktiskt berättar att det är eländigt gör mej mer orolig än något annat.
    Jag hoppas att du får nån vettig kontakt där på VC, men vet att det är svårt, det också.

    Sörj, men gräv inte ner dej. Och det ska komma från mej, som trodde att jag aldrig skulle komma på benen igen efter Ida.

    En valp, som några föreslår… jo, nog skingrar de tankarna en del. Men man måste vara färdig för det också.

    Kram.

      • Ja. Någon gång blir det och då blir det bra. Men innan dess så är man ledsen och måste få vara ledsen.

        Och för den delen, så är man ledsen emellanåt även när den nya valpen har flyttat in. Jodå. Jag vet.

        Men det kommer bättre dagar, det vet jag också. Och du med.

  5. Låter jobbigt, på många sätt. Jobbigt, men inte det minsta löjligt. Att få konstiga meddelanden spårade skulle säkert kosta mer än trista, illvilliga fegisar är värda. Hoppas du trots allt får den hjälp du behöver för din hälsa och som sagt, bilproblem kan såklart lösas, även om det inte blir gratis. Jag vet!! Men ibland blir det bara för mycket på en gång.
    En valp – en sån strålande idé, både för dig och Kalle. Ankan i sin himmel tycker säkert samma sak. Undrar vilken liten gynnare som kanske just i detta nu liksom bara väntar på att bli upptäckt…

  6. Åh Hillevi, det gör ont i mitt hjärta att läsa om hur du mår just nu. Finns det något vi kan göra för dig?
    Så sorgligt att Ankan inte finns hos er mer. Är själv livrädd för dagen när det är dags för Tessla att träffa Morris,Embla och Ankan igen…. för inte bara har hon en stor plats i mitt och Mickes hjärta även Louis älskar sin hund. Vi bor kvar i Heidelberg och har utökat flocken med människovalpen Selma.
    Många kramar

    • Det ordnar sig nog med allt. Tack!

      Grattis till Selma! Mycket för Tessla att stå i nu då!

      Tänker ofta på Kullaberg och Nimis! Vilket äventyr för lantisen Hillevi det var!!!

Kommentera

