Det är så ledsamt

… när tiden är ute. Den här gången var det Lina, ett par km bort. Hon blev 16 år, och Abbe, hennes valp har redan hunnit bli tio. Han blir förhoppningsvis kvar några år till, så att Kalle, redan fyra år (!!!!!) har något att se fram emot när vi tar den rundan emellanåt.

Så gjorde vi i morse och Kalle rusade Hallandsstigen fram med sin vanliga överljudshastighet och vädret var soligt och septemberklart fast det är oktober. Allt var ganska härligt tills jag fick veta att Lina hoppat färdigt. Visserligen gick jag och grubblade på katterna Kaspar och Tassel, för även de lever på lånad tid, 17 år som de är båda två. De, liksom Kalle, hade en svår start i livet men sen blev det en gräddhylla för alla tre.

Ett människoliv utan djur vore det allra, allra fattigaste, så där är jag så oändligt rik. DET är något att verkligen vara tacksam över.

av Hillevi Postat i hund

11 kommentarer på “Det är så ledsamt

  1. Ja, den bästa rikedomen har vi… Sorgligt, hemskt, ofattbart och förfärligt den dagen det är över – men, man måste då se till all glädje man fått. Vet, inte alltid så lätt, nu kommer tårarna tillbaka 😦

  2. Oj! 16 år! Då får man väl ändå vara väldigt tacksam att fått haft sin vän så länge, inte många som får det.
    Men sorgen och saknaden är naturligtvis inte mindre för det.

  3. Ingen dålig ålder de uppnått! Kalle är ju rena barnet 🙂 Z lever farligt. Nu fick hon livmodern bortopererad. Hjärtat klarade denna gången. Härliga dagar fortfarande! Skönt, för vintern blir inte så lång!

  4. Försökte precis skicka en God Jul hälsning till din Mail men adressen jag hade funkade inte längre😢
    Önskar dig och Kalle en skön och mysig Jul❤️

    • Tack Ann!
      Nä, det är mycket som inte fungerar, får ordna det varefter. Men jag har ju ett helt 2019 på mig! Året då det blir ordning på saker. 🙂
      Gott 2019 till er!

Lämna en kommentar