Bild

Trettondagen

20190106-144559.jpg

Lika bra att jag skriver det, så att jag inte får för mig att det är midsommardagen eller så…

Fast vädret ute säger förstås annat, ruggigt, blött och isigt. Stormen Alfrida tjoade på rätt ordentligt här och mycket finns att ta rätt på av grenar och kvistar. Kalle ska nog sättas på det! Kunde Embla så kan nog den turkiske prinsen också. De senaste dagarna blev det inspektion av vägarna härikring – igår gick vi hela vägen runt Trojas sjö och det är i allafall över två mil. Mycket med tanke på att väglaget var på sånt glatt humör.

Det har fallit en hel massa träd och fortfarande är det farligt i skogen, därav tråktraskandet på vägen ( som bara är näppeligen röjd – det sticker ut fallna träd över halva vägen på många ställen.

Men igår gick vi förbi gladgrisarna och de har kultingar, så söta. En var en pellegris som behövt extra omsorg, Bertil heter han!

Grisfarmarna har även en schäfer hos Kinghussen. Den ståtar med namnet Gunnar.

När vi passerade Kolsvedjan mötte vi en till ny hund, också schäfer men namnet har jag glömt just nu. Sist tre överglada tollare.

Varje gång fick jag känna mig stolt över Kalle, någon behändigare hund kan man knappt tänka sig!

Visst vill han hälsa och det visar han med giraffskutt halvvägs till himlen, men drar, det gör han inte och alltid lika vänlig är han.

Så den enda bilden visar årets mål, inte nyårslöfte: åter ska han komma upp i michelingubbemuskler så som han såg ut efter ett år Ankan och alla långturer.

Tänk vad en långdragen skärskada i tassen kan åstadkomma! Men nu är den ju äntligen bra, så det är bara att bygga på bullarna igen.

Må 2019 bli ett riktigt bra år ur Kalles synvinkel för då blir det bra för mig också!

24 kommentarer på “Trettondagen

    • Hej, Helena! Mycket ska till, dator t ex och kamera och så vidare men hoppet finns att så smååååningom… för Kalles skull om inte annat!
      God Fortsättning till dig också!

    • Tack och detsamma till er!

      Här är fortfarande inte reda på varken det ena eller tredje men ska bli, får jag hoppas. 🙂

  1. Jag hoppas att allt är mycket bättre hos dej än hos mej, för här är det eländigt. Må det nya året skärpa till sej och leverera bättre dagar framöver!

    Kalle är en pärla! Lika tur att du har honom som jag att jag har Tosca!

  2. God fortsättning❤️
    Inte mer än rätt att ni fick lite storm för en gångs skull 😉
    Jag tycker Kalle ser riktigt fin ut, fast visst, lite mer muskler skadar ju aldrig, det behöver ranglet Zack oxå 🤣

  3. God fortsättning❤️
    Inte mer än rätt att ni fick lite storm för en gångs skull 😉
    Jag tycker Kalle ser riktigt fin ut, fast visst, lite mer muskler skadar ju aldrig, det behöver ranglet Zack oxå 🤣

  4. Hej! Jag har av och till följt din blogg med hundar, katter och stugan i Roslagen. Men nu var det längesen du skrev något. Vore mysigt om du fortsätter skriva
    Om inget annat, så Glad Påsk!

  5. Hej ! Jag saknar också dina underbara utläggningar om era äventyr. Hoppas du kan få ordning på tekniken och förgylla vår tillvaro igen.

  6. Hej allra bästa Hillevi!
    Funderar emellanåt på hur du har det. Hoppas att det är så väldigt mycket bättre, på alla sätt o vis, även om du inte har skrivlusten just här.
    Med mej och Tosca är det bra, fast alldeles käpprätt uppåt väggarna fel ändå. Men vi har det bra.
    Kram på dej från mej.

Lämna en kommentar