En härlig dag i september

IMG_9907

Bara för att det fungerar så kommer här en bild på Tassel när han är som sötast.

Ha! Bekymrade rynkor i hårbotten (som läraren Kerstin på Spånga uttryckte det fast det då gällde vår rektor…)

IMG_9906

Den tjusiga giraffen höll sig utom räckhåll men hans stand in, de här gula rudbeckiorna som jag aldrig lär mig korrekt namn på heter ju också giraffer, för det sa pappa och då måste det vara sant! 😉

Nu har jag provat här och svurit nog för idag, tror jag, så nu behöver jag vila mig.

6 kommentarer på “En härlig dag i september

  1. Ja, visst är det fina dagar med lagom temperaturer. Men jag vill verkligen INTE ha nattfrost än.
    Jag saknar såna rudbeckior, eller vad de nu heter. Hade såna i Arkhyttan, men fick aldrig med några hit.
    Tassel är jättesöt med sin ”bekymrade”? min.

    • Nä, frost och tidig vinter kan man få dröja men där har man inget att säga till om…

      Blommorna är väl tecken på att ni bor finare, de trivs vid torp och schnauzerstugor! 😁

  2. Så fin han är – Tassel!
    Flugsvamp kan göra en väldigt rolig har jag hört😂 fast vi har nöjt oss ned tråkiga soppar och igår hittade vi dom första kantarellerna!!!
    Vilserundor har jag alltid tyckt mycket om😉 fast det var innan P’s tid, hon orkar liksom inte knata två mil extra och hon blir rättbekymrad om vi är vilse och det börjar närma sig kväll, men, men, det lär bli många vilserundor igen om några år😀

    • Ja, då skulle man väl pröva en röd flugsvampsomelett! 🙏

      Jag håller med P. Varje gång vi kommet vilse tror jag alltid att vii för evigt är bortvillade.

      Tassel är fin men väldigt pratig, tjatig! 🙀

  3. Så härligt att ni fått LAGOM väder. Njut – hoppas att den vackra hösten ska vara läääänge 🙂 Tassel är en sötnos med sina bekymmersrynkor.

    • Hej, hej!
      Nja, det var igår det var sådär lagom. Idag viner blåst och småregn. Fast det är klart, än är det inte snöstorm!
      Tassel jamar för allt. När han är inne vill han ut omedelbart och ute, ja då ska han in NUUUU! Fast precis som sin matte börjar han bli så gammal att den enda sannigen är glömskan. 😦

Lämna en kommentar