IMG_9915-1

Alltså. Först flammar det till i trädtopparna men strax därpå blåser det vackra bort, långt till Bortistan. För att man bara ska glädja sig lagom, antar jag.

IMG_9922

Sen kommer kallhösten bara så där. SMACK! Frostkras i bland gräs och löv och hur är det, fungerar elementen, fungerar vedspisen och måste det vara hål i alla gummistövlar.

Nåja. Får väl andra på det sistnämnda idag i alla fall, för det har varit motigt att stolpa fram med en sort på vänster och en annan på höger.

Skurken behöver grejer från apoteket också för tubgasen som finns kvar har använts till helkroppsstrumpor på opererade hundmagar och då är en elegant giraffpinne lite för smal i jämförelse…

Men förutseende som jag ju alltid är… behöver jag inte byta till vinterdäck i det närmaste eftersom jag var smart nog att inte växla till sommarhjul. Hm… kanske kan det vara så att det var såna där åretom-oduglingar som sen verkligen behöver bytas till dubbskor. Jaja, ett bekymmer i taget.

Förresten vill hönsen ha helrent så spån ska införskaffas  och så, och sen och därpå…

2 kommentarer på “

  1. Om inte stövlarna är allt för trasiga så fungerar det väldigt bra att ha en plastpåse över strumpan i stöveln. Jag har gått så i mer än ett år nu i ett par av mina stövlar.
    Frosten som snöt mina blommor i natt kunde gott ha väntat lite till.

Lämna en kommentar